Oct 10, 2012

Uštipci sa heljdom i džemom od šljiva

109_0330

Sinoć su mi se strašno prijeli uštipci. Došla sam s treninga nešto posle 22h, pružila se na krevet i hibernirala sanjajući o tome kako ću da ustanem i da ih napravim. Ali na kraju nisam smogla snage. Tako sam se jutros probudila i dalje željna uštipaka, te sam rešila da to mora da prestane. Nažalost, ispostavilo se da su mi sve kesice praška za pecivo istekle. Pošto me je mrzelo da idem u prodavnicu po nove, pravila sam uštipke bez njih i iako su ispali odlično, ipak nemojte da vas mrzi kao mene. Sećam se da su prošli put bili malo vazdušastiji.

SASTOJCI

    1. 18 kašika brašna (od kojih bi 2-5 trebalo da budu od heljde) – recept radi i ako pravite 100% s belim brašnom, ali heljda oplemeni uštipke na veoma fin način, pospe ih otmenim tačkicama, mnogo je zdravija i korisnija od belog brašna; uz to heljda se smatra zimskom žitaricom, jer greje telo :)
    2. 4 jaja
    3. 2 dl jogurta
    4. 1 prašak za pecivo
    5. ulje
    6. so ili cimet (ukoliko pravite uštipke za isključivo slanu konzumaciju možete fino zasoliti, ili ukoliko pravite za slatku ubacite prst cimeta, za univerzalnu upotrebu najbolje je da ne začinjavate)

109_0336

Umutite jaja mikserom, a zatim dodajte ostale sastojke i mutite dok smesa ne postane glatka. Ja sam jutros pravila pola porcije (cela bude dovoljna za 3 – 4 osobe u zavisnosti od toga koliko mogu da pojedu), tako da recept radi i kada ga množite, delite, oduzimate i sabirate, samo nek je proporcionalno :)

Dok mutite smesu, u manjem lončetu (ili nekom drugom dubljem sudu) dobro zagrejte ulje, a zatim smanjite na srednju vatru.

Kašikom vadite smesu iz vangle i ubacujte u vrelo ulje. Uštipci će prvo potonuti, a zatim će isplivati na površinu i peći se. Koristite viljušku ili nešto slično da ih povremeno okrećete kako bi se ispržili podjednako sa obe strane. Kada porumene, vadite ih.

Ocedite uštipak pre odlaganja na tanjir, a ukoliko vam se čini da ima previše ulja možete ga odložiti i na papirni ubrus kako bi on upio višak masnoće. Ipak, velika je verovatnoća da vam ovaj trik neće biti potreban ,iz prostog razloga što iako se banjaju u ulju, ovi uštipci uopšte nisu masni kako bi se čekivalo.

Na kraju poslužite i jedite tople uštipke uz željeni dodatak. Možete ih posuti šećerom u prahu, jesti sa džemom (ja sam jela sa džemom od šljiva bez šećera, koji je pravila moja mama i fantastičan su spoj), sa eurokremom, ajvarom, sirom, suhomesnatim itd. ) 109_0327

Ja sam pokušala još i da serviram sa šlagom i topingom od karamele. To je ispalo interesantno, ali ipak nije kombinacija za doručak ili večeru. Možda za goste :D

    109_0334

Šta još reći osim – prijatno! :)

 

PS. Ovaj post je posvećen Veri Vidaković i Borisu Vezmaru :D Nadam se da će vam uspeti i da ćete u slast da ih smažete.

No comments:

Post a Comment

Mišljenja, pitanja, filozofiranja, pohvale, uvrede.. sve ide ovde :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...