Oct 8, 2012

DIY Čarobno jaje (originalan poklon)

Lepe reči, želje i čestitke, koje imamo da uputimo dragim osobama dobijaju na snazi kada ih prezentujemo s pažnjom i ljubavlju. To ne mora biti ni skupo ni eksluzivno. Ako su vam dosadile obične čestitke za rođenda, Novu godinu, rođenje bebe, diplomiranje, godišnjice i ostale prilike, evo jedne prelepe ideje kako da čestitanje ponovo učinite posebnim. Štaviše, mislim da je jaje toliko zanimljivo da je i samo po sebi dovoljno kao poklon u određenim prilikama.

109_0296

Čarobno jaje sam napravila još pre više od mesec dana, za moju dragu drugaricu. Ali kako se namestilo da smo se videle tek pre neki dan, nisam htela da kačim na blog da bi ostalo skriveno sve dok ga njoj ne dam.

Kao što vidite ovo preslatko jaje izgleda kao da je iskočilo iz bajke. Naravno, ne mora i vaše da bude sladunjavo kao moje. Ako ga poklanjate nekom dečaku, muškarcu ili deki možete ga oslikati i tako da bude muževnije. U svakom slučaju, pre nego što poklonite jaje, osmislite nekoliko lepih reči koje ćete ubaciti unutra i ne zaboravite da ga prilagodite osobi kojoj je namenjeno.

NAPOMENA: Časrobno jaje morate isplanirati malo više unapred. Odvojte 4-7 dana za izradu. Ne paničite! 99,9% ovog vremena služi za sušenje unutrašnjosti i spošljašnjosti.

Potrebni su:

  • jaje
  • igla ili špenadla (ovo drugo je zgodnije, ali I igla će odraditi posao)
  • lak za nokte (možete bojiti i drugim bojama, npr vodenim ili temperama – ja sam koristila lak)
    • opciono: stikeri, škljokice, kamenčići
  • tanak papir za porukicu
  • makaze

KORAK 1

Uzmite sveže jaje i izbušite rupicu koristeći špenadlu na sledeći način: prislonite vrh špenadle na mesto koje bušite i laganim, ponavljamo LAGANIM, udarima odozgo kuckajte šenadlu (npr. makazama ili nekim drugim tvrdim predmetom). Pritom jaje držite pažljivo i ne stežite ga. Špenadla će lako probiti rupicu, ali ona nije dovoljno velika da jaje iscuri napolje, zato ćete morati malo da je proširite. Jednom kada otvorite rupicu na jajetu, ljuska će se mnogo lakše krnjiti, tako da veoma pažljivo bockajte milimetar po milimetar oko rupice dok ne otvorite rupu prečnika 2-3 milimetra.

KORAK 2

E sada sledi dosadan deo: Neophodno je da kroz rupicu naterate jaje da izađe napolje. Ovde morate biti strpljivi i lakim trzajima (rupica okrenuta ka dole) tresti jaje odozgo ka dole. Sadržina će početi polako da ispada i biće vam potrebno 10ak minuta da je celu izbacite. Pred kraj možete sipati i vodu u jaje kako bi sprali sve eventualne ostatke. Najbolje je da ovo radite iznad sudopere ili kade, jer će kapljice belanca i žumanca prskati na sve strane.

KORAK 3

Ostavite jaje na sigurno mesto da se osuši. Meni se nije osušilo za 24h, već za 48, al opet to zavisi na kakvoj ga temperaturi ostavite i sl. Ako se jaje nije osušilo osetićete kapljice, a i videćete kakoispadaju kad ga protresete. Ako jeste neće se ništa osećati ni ispadati pri mućkanju.

KORAK 4

Kada je jaje suvo, sledi bojenje i ukrašavanje. Ja sam koristila lakove za nokte. Prvo sam prelakirala jaje biserno belim lakom, a zatim nežno rozikastim. Dok je lak još bio svež utisnula sam ljubičaste cirkončiće za nokte (nije potreno lepiti ih sam lak ih dovoljno čvrsto drži). I na kraju kao gornji sloj prelakirala sam lakom sa sitnim šljokicama kao završni sloj. Kao što sam gore navela jaje možete bojitii vodenim bojama ili temperama, ali jedino lak daje sjaj i tu svečanu glazuru.

109_0298

KORAK 5

U slučaju laka: Ostavite jaje da se osuši bar 2 dana. Iako će i posle 24h biti suvo i dalje će premaz biti pomalo mekan i nokat ili neki oštar predmet će ga lako oguliti. U slučaju tempera i vodenih boja verujem da je 24h dovoljno.

109_0307

109_0310

109_0309

KORAK 6

Isecite duguljastu trakicu, napišite porukicu, urolajte je što sitnije i čvršće i ubacite kroz rupicu unutra.Ne preterujte sa veličinom trakice, naročito dužinom. Ja sam našla za shodno da isečem dužinu 9 kvadratića ukrasnog papira što je ispalo veoma dugačko i dosta sam se namučila da urolam papir sitno. Na kraju sam ipak morala da proširim rupicu. Tako da moj savet je – neka bude kratko i jednostavno kako ne biste morali da širite rupicu.

     109_0311

PAKOVANJE

Ja sam odlučila da jaje spakujem u malu kupljenu kutiju. Iako sam prvobitno htela da ga zavijem u providni celofan, jer mi je bilo žao da ga krijem, shvatila sam da to nije praktično za transport. Sami procenite koliko je bezbedno da ga nosite bez ‘zaštite’, ali imajte na umu da je ono ipak veoma nežno. Mada, istina je da od tri sloja laka postane duplo čvršće. Kada ga je moja drugarica razbijala, morala je da proba nekoliko puta. Doduše razbijala je o nečiju glavu pa verujem da je i to imalo udela :D

109_0300

109_0301

Anyway, ja sam napunila čvrstu kutijcu približne veličine jajeta vatom, koju sam prethodno razvukla kako bi bila što rastresitija, ubacila jaje i dodala još vate odozgo kako se ne bi odmah videlo šta je unutra :) Ostaje još da se nabaci poklopac i to je u principu to. :)

109_0303

Nije loše prikačiti i neku porukicu tipa – RAZBITI. Ili prosto dajte instrukcije usmeno. Moja drugarica isprva nije htela da ga razbije, jer joj se dopalo. Valjda je to jedan od nedostataka. Mučite se nedelju dana da bi na kraju jaje završilo smrvljeno. Ipak, taj trenutak iznenađenja kada nađu poruku unutra je vredan truda.

Srećno majstorisanje! :)

    109_0299

No comments:

Post a Comment

Mišljenja, pitanja, filozofiranja, pohvale, uvrede.. sve ide ovde :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...