Sep 12, 2012

Painting with light

CRW_5648

Ideju za slikanje svetlom dobila sam 2010. godine u Freiburgu (Nemačka) jedne noći kada sam nabasala na plesača s vatrom u mrklom mraku parka Mooswald. Uslikala sam par fotografija sa dugačkom ekspozicijom i od tad mi je negde u pozadini svesti lebdela ideja da i sama pokušam nešto slično. Pošto već ne umem da baratam vatrom, iskopala sam drugi izvor svetlosti :) Zaista bilo šta može poslužiti svrsi. Što drečavije, to bolje! Pre mesec dana na BeerFest-u, moj drugar Bojan Dančuo (poznatiji kao Dandy) i ja pokušali smo da napravimo jednu fotku sa dužom ekspozicijom i fluorescentnim svetlećim naočarima koje smo dobili na nekom štandu. Fotka je ispala sasvim interesantno, ali je bilo očigledno da sva ta svetla oko nas ne pomažu. Tada smo se dogovorili da ponovimo eksperimentisanje u boljim uslovima.

CRW_5685 

Preksinoć smo se opremili i otišli kod Večne vatre na Ušću. Najmračnijeg mesta kog sam mogla da se setim, a da je u Beogradu i na otvorenom. Osim nas dvoje u projektu su učestvovali naš drug Shone i moj pufnasti pas Ajk :) Stacionirali smo se između drveća, što dalje od svih ulica i staza, mada su se i sa tog mesta videle udaljene tačkice uličnih svetala. Ipak, uslovi su definitivno bili bolji nego na BeerFestu, iako je (sad tek shvatam) lokacija praktično bila ista :)

CRW_5694

CRW_5662

548032_10151160239207250_628035117_n

Projekat ‘Painting with light’ započeo je prilično trapavo, bez unapred smišljenih ideja, ali uskoro nas je pukla inspiracija i počele su da se nižu lude fotke! :)

408179_10151160237427250_1009975474_nCRW_5682

Kako slikati svetlom? Svaki amater koji je ikad koristio fotoaparat van AUTO moda trebalo bi da zna o čemu pričam. Funkcija ekspozicije se podesi na neki duži period (5-10-15 sekundi) u zavisnosti od toga koliko vam je vremena potrebno da nacrtate ono što želite nekim izvorom svetla. Idealno je da pozadina i čitavo okruženje budu potpuno mračni kako bi naslikana figura od svetlosti bila jedino što se idi na fotografiji. Uz to neophodno je da fotoapat stoji na stalku ili nekoj drugoj stabilnoj podlozi da se svetlost ne bi razmazivala kao posledica drhtanja ruke. I to je u principu to. PS. Poželjno je imati malo bolji fotoaparat za ovakve eksperimente. Verovatno bi neki iskusniji fotograf mogao ovo elokventnije da objasni, ali mslim da je dovoljno jasno :)

I to su fotke iz prve ture. Odnosno samo delić fotki. Bilo ih je mnogo više - ovo je neki the best of :D Nadam se da vam se sviđaju :) A mi smo tek počeli sa eksperimentisanjem.. ekipa koja je radila ‘Painting with light’ :)

3o

Laku noć!

No comments:

Post a Comment

Mišljenja, pitanja, filozofiranja, pohvale, uvrede.. sve ide ovde :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...