Jul 14, 2012

(Glamurama) Prva putujuća knjiga krenula na put oko sveta!

Jedna knjiga započela je danas put oko sveta. Možda je jednom i vi sretnete. Nadam se da ću uz pomoć dragih ljudi koje upozna i ja moći da pratim njene avanture :)) 

DSCN0960


Davno mi je pala na pamet ideja da pročitane knjige treba pustiti dalje, da žive svoj život. Jedno vreme sam poklanjala knjige, organizovala razmene preko neta i uživo, a onda mi je sinula sasvim nova ideja. Rešila sam da od knjiga napravim putnike, lutalice. Dugo sam smišljala kako to da realizujem, a da se knjiga ne zaglavi u rukama prve sledeće osobe na koju naiđe (ljudi su čudno skloni posesivnosti kad su knjige u pitanju.. mogu da razumem za pojedine primerke koji su iz ovog ili onog razloga vredni i dragi nekome, ali kad pomislim na metre prašnjavih polica koje više niko ne pogleda, prosto me uhvati jeza). 

U svakom slučaju rešila sam da svoju odabranu knjigu obeležim, prikačim i link za Introsferu i uzdam se u ljude (više od toga se i ne može, zar ne?). Možete onda zamisliti moje čuđenje kad sam nešto kasnije nabasala na sajt bookcrossing.com koji se bavi identičnom aktivnošću. Imaju i standardizovane nalepnice za knjige i tracking sistem. Ipak na svetu ima još ljudi koji razmišljaju slično kao ja! :) Ovo je po mom mišljenju sjajan način za razmenu knjiga, a ništa ne košta. Ko zna, možda i neki beskućnik koji nikad ne bi imao priliku da sebi priušti knjigu na ovaj način dođe do malo razonode za sebe :) 



DSCN0958

Prva putujuća knjiga je Glamurama od pisca Bret Iston Elisa (koji je napisao i Američki psiho). Zašto baš ova knjiga? Razlog je prost. Dobila sam je na razmeni knjiga koju sam organizovala na ovom istom blogu od jedne devojke, i želela sam da ona simbolično bude prva u nizu koja će nastaviti svoj život negde tamo :)

Ideja je da knjigu pročita što više ljudi i da ode što dalje od mene. Trenutno je u perfektnom stanju, potpuno novom, tako da verujem da će dugo izdržati. Ipak, ne bih volela da više nikad ne čujem za nju, tako da se nadam da će se budući drugari knjige potruditi da se jave nekom rečenicom i/ili slikom. A evo i teksta koji stoji na korici naslovne strane :)

DSCN0962
Ćao, ja sam putujuća knjiga. Danas, 13.jula 2012. rešila sam da odem od kuće i proputujem svet. Nadam se da ću videti puno toga i upoznati različite ljude. Bilo bi  mi drago da se družimo neko vreme, ali bih te molila da me, kad me pročitaš, pustiš da idem dalje. Moja bivša gazdarica, koja me je i poslala na ovaj put, bila bi jako srećna da zna gde sam sad i s kim, pa bih volela da posetiš introsfera.blogspot.como i napišeš joj da sam dobro, da ne brine :)

Sledeći korak bio je najteži. Ostaviti knjigu, a da to niko ne primeti. Moram priznati da je u ovo divno doba godine jako teško pronaći praznu klupicu, naročito uveče, a još teže pronaći klupicu u potpuno praznom parku ili bilo kakvom okruženju. Srećni zaljubljeni parovi, penzioneri, psi i njihovi vlasnici, grupe tinejdžera.. sve je prepuno! Šetala sam nešto manje od sat vremena, ali uvek bi se našla neka grupica u vidokrugu prazne klupice koja bi mi pokvarila planove. Htela sam da knjigu ostavim tako da je niko ne vidi odmah i okomi se na nju samo zato što je za dž, već da susret knjige bude s nekim potpunim neznancem prolaznikom, iz radoznalosti. Shvatila sam da u mraku mogu neopaženo da spustim knjigu na klupu i pobegnem u noć, ali da će blic ipak privući previše pažnje. Tako da nažalost nisam uspela da zabeležim naš rastanak i poslednju scenu u kojoj Glamurama leškari na klupi u iščekivanju novog prijatelja.

Sad mi jedino preostaje da čekam i nadam se da će knjiga proputovati puno zanimljivih mesta i dobrih ljudi :) Ako neko od vas jednom naiđe na neku putujuću knjigu, obavezno mi javite slikom ili porukom, pleeeeease please please please :)) to bi me veoma razveselilo! Ipak je svet okrutno mesto, a knige su relativno bespomoćne (posebno ove kojenisu u tvrdom povezu) :) A ako je neko od vas zainteresovan da se priključi ovoj akciji bilo preko Introsfere ili vašeg sajta/bloga.. javite se! :)

U slatkom iščekivanju, odjavljujem se za danas i želim vam lepe letnje snove :)))

2 comments:

Anonymous said...

Naci ce dom u rukama nekih cigana koji ce je brzo potom odneti na reciklazu.

Anonymous said...

Nedavno sam pročitao knjigu Gijoma Musoa "Devojka od papira" u kojoj se tako nešto spomenulo, ideja me je očarala, smatram da je ovo genijalno. Najverovatnije ću u skorijoj budućnosti pokušati tako nešto... :)

Post a Comment

Mišljenja, pitanja, filozofiranja, pohvale, uvrede.. sve ide ovde :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...