Jul 1, 2011

Da li je i vama potrebna gas maska?

Svet je prepun misterija. Tako ja pre neki dan krećem napolje svojim poslom. Zovem lift, čekam 5 minuta da stigne, jer je dva puta prošao gore dole bez ikakve ideje da bi poziv na dugme mogao da znači da hoću da se vozim, a ne samo da gledam kako prolazi. Ulazim najzad u kabinu, sprat ispod lift staje. Ništa se ne dešava, lift nastavlja dalje. Tri sprata niže opet se zaustavlja. Vrata odškrine stanarka, koja živi dva nivoa niže i koja je bila kod komšinice na kafi, pa je sad mrzi da siđe peške. One pričaju još 20ak sekundi dok se neka od njih ne seti da možda nije pristojno da ja čekam dok one većaju o tome ko je kidnapovao dete glavnog lika aktuelne turske serije. Najzad krećemo, i ponovo stajemo kako bi komšinica izašla na svom spratu. Utom ulazi skockana fensi šmensi devojka, na štikli od 12-15cm i pod punom ratnom šminkom. I to je u redu, to nije moj problem, svako ima pravo da izgleda kako hoće. Ono što jeste bio moj problem je što se dotična izgleda banjala u svom parfemu pre izlaska pa su meni krenule suze na oči od nedostatka kiseonika i pokušaja da sakrijem gušenje.

Jedna od najvećih misterija je za mene uvek bila zašto ljudi, a najčešće žene (mada sve više i muškarci), imaju potrebu da potroše pola parfema prilikom jednog izlaska iz kuće. Zar to ne bi trebalo da bude začin za one retke koji imaju privilegiju da priđu bliže?

Tu sad imamo i drugu krajnost. Kada se, najčešće, u gradskom prevozu neko ko nije čuo za sapun i vodu, a od jutra do sutra se aktivno druži sa flašom ugodno smesti pored mene. Prošle nedelje se vozim ja, kad u bus ulazi čovek koji.. ne, ali ja ne znam kako vama to da objasnim. On kao da je 20 godina bio zatvoren u buretu duvana. Taj strašno ustajali miris duvana zavučen u odeću i pod kožu ne znam dal ću ikad zaboraviti. Ja jesam osetljiva na taj miris, ali nikad mi se nije desilo da osetim takav vonj sa te razdaljine.

Tad mi je palo na pamet da kupim 3, 4 sapuna i da ih nosim stalno u torbi, pa kad se pojavi neko takav da izvadim sapun i poklonim mu. Ali ovo sad ne kažem na neki maliciozan način, već stvarno krajnje dobronamerno. Možda ti ljudi nisu ni svesni kakav utisak ostavljaju. Možda nisu tako vaspitani da vode računa o ličnoj higijeni. Možda nemaju para, a ni snage, pa ako moraju da biraju pre kupe paklu ili flašu nego sapun. Stvarno sam pokušavala da smislim kako pomoći tim ljudima, a da se ne uvrede. Sad će neko reći edukacijom. Ok, edukacija za mlade naraštaje, ali kako ti da edukuješ nekog ko ima 50 godina? Što su ljudi stariji to je manja šansa da će prihvatiti bilo kakvu sugestiju, jer oni najbolje znaju. Jedina ideja koja mi se učinila kao nešto što bi imao efekta je slična onome što rade u emisiji Style by Jury na FOXlife-u.

Ko ne zna o čemu pričam neka čita dalje, a ko zna može odmah i na sledeći pasus. Elem, to je emisija za koju se prijavljuju ljudi koji izgledaju, a prvenstveno se oblače, krajnje neprikladno (žene kao muškarci, ili starije dame kao devojčice, ili poslovne žene kao sportisti itd.). Oni ih dovedu pred slučajno odabran tim sudija, koji im otvoreno kaže kakav utisak njihova pojava ostavlja na njih (da su neuredni, neozbiljni, da deluju 20 godina starije, itd.) Zatim kandidati dobiju kompletnu  estetsku, a često i zdravstvenu (mada sa naglaskom na estetiku) reformu. Uče ih kako da biraju odeću koja priliči njihovim godinama i položaju, vode ih kod zubara, dermatologa, frizera, hirurga, psihologa, trenera za samopouzdanje ili manire itd. Na kraju dobijamo drastično izmenjenu osobu. E sad ovo po mnogo kriterijuma i nije baš idealno rešenje, jer se skoro potpuno zasniva na izgledu, ali takva je američka kultura.

Ipak, ova emisija mi je dala ideju da bi možda imalo efekta kad bi ljudima o kojima smo gore pričali moglo da se ukaže na to kakav utisak oni ostavljaju i da im se pomogne u rešavanju i popravljanju toga. Ovde se ljudi uglavnom samo smeju drugima, umesto da pokušaju da ih razumeju i pomognu. Dobro, realno gledano, naš tvrdoglavi srpski mentalitet ne pomaže mnogo, ali ipak ne bi bilo zgoreg kad bi pokušali međusobno da se razumemo. U krajnjoj liniji ne bi škodilo, zar ne?

2 comments:

Anonymous said...

Da ih postidish?

*Iris* said...

Hm? :)

Post a Comment

Mišljenja, pitanja, filozofiranja, pohvale, uvrede.. sve ide ovde :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...