Feb 16, 2011

TILVA ROŠ

Znate da nisam hejter, uglavnom volim da pišem o lepšoj strani života, da preporučim dobre stvari i pokrenem lepe. Ali verujte ovo što ću napisati je čin čiste humanosti. Iz poštovanja prema svima koji čitaju moj blog osećam se dužnom da vas upozorim. Imate samo jedan život, ne dozvolite da vam neko uzme 100 minuta tog života i spiska u nepovrat. Zaobiđite ovaj film i sačuvajte koji dinar, živac, i sat i po svog nepovratnog vremena.

SPOILER ALERT: U daljem tekstu će biti spojlera. Ja sam večiti borac protiv istih, ali s obzirom da vas od gledanja ovog filma entuzijastično (i s pravom) odgovaram spojleri su - izlišno je reći – okej.

Lezaic-TilvaRosDakle da pređem na konstruktivni deo.. kako uopšte konstruktivno prokomentarisati film koji je i sam apsolutno nekonstruktivan? Da počnemo od radnje. Ona NE POSTOJI. Iako u opisu filma (koji me je i privukao da ga pogledam) postoji neka ovlaš provučena priča u filmu se ona nigde ne vidi. Ceo projekat bi se mogao opisati kao niz nepovezanih scena o tome kako grupa skejtera iz Bora + drugarica iz Francuske provode svoj letnji raspust između srednje škole i faksa. Nižu se besciljni i beskrajni dijalozi, preduge, spore i dosadne scene. Kroz film grupa skejtera snima jackass video klipove koji bi trebalo da budu zanimljivi gledaocima (skakanje sa mostova, rendanje kolena, bičevanje, gađanje loptom u mušku slabu tačku itd). A između se smenjuju scene opijanja, tuče i svađanja. Jedino što iole podseća na radnju je to što jedan od likova odlazi na biro za zapošljavanje da nađe posao, nakon čega mu svaki dan započinje tako što ide na predavanja o pisanju CV-ja i dosađuje se. Recimo da je trenutak koji bi mogao da vas cimne iz letargije dok se minuti nižu u večnost momenat kada taj isti lik reši da skine gaće i pokaže svoj visuljak improvizovanoj komisiji za zapošljavanje. Na sekund, ali ipak closeup. Scenario: dovoljno je reći da je rečnik kojim se služe protagnisti filma ograničen na oko 100 reči od kojih se ‘brate’ pominje makar 3 puta u svakoj rečenici. Gluma: u Tilva rošu ne postoji išta što bi iole podsećalo na glumce, makar i amaterske. Dečaci koji se pojavljuju igraju sami sebe, uloge ne postoje, oni su prosto to što jesu svaki drugi dan.

Ipak da ne ispadne da sam uzela Tilva roš na zub, moram da spomenem nešto što mi se jako jako dopalo. Fotografija. Na momente je bila impresivna, naročito za naše uslove. Vrlo lep estetski doživljaj. I u trenucima kad sam uspevala da savladam dosadu uživala sam u fotografiji.

Da ne dužim više, rećiću samo da je ovo najveći filmski promašaj koji sam odgledala u poslednjih 10 godina. Možda vam bude jasno da to nije samo moje mišljenje ako kažem da su ljudi masovno napuštali salu na pola filma da ne bi uginuli od dosade. Ja sam izdržala do kraja, jer sam želela da verujem da će se ipak sve kockice složiti i da će imati nekog smisla. Ali avaj. Niko čak nije ni smuvao devojku iz Francuske.. ma niko nije ni pokušao.

Kako je Tilva roš dospeo na preko 20 međunarodnih filmskih festivala (!) i osvojio silne nagrade meni nikad neće biti jasno. Ali imam 2 teorije: postoji dve verzije filma od kojih sam ja videla jednu, a ostatak sveta drugu. Ili prosto reditelj filma ima mnoooooogo prijatelja. Neki kritičari su se usudili i da ovo ostvarenje nazovu srpskim filmom decenije. Alo?! Ja sam zgranuta.

Iskreno se nadam da će direktor fotografije imati prilike da radi na nekom boljem projektu. A vi pare za bioskop bolje potrošite na neku večeru, ionako mu cena dođe na isto ako gledate u Koloseju lol. Toliko od mene za ovaj put – hasta la vista!

6 comments:

anuka said...

Haha, znaci lolz al onaj kapitalni. Thanks na obavestenju! A onaj lolz je zbog nacina kako si odradila kritiku na film. Ja mislim da bi dobila veliki lajk na fejsbuku i od moje drage kada bi ovo videla xDD

*Iris* said...

Ahaha hvala :D Rešila sam da stranicu na fb koja je služila samo za 'reklamiranje' poklanjanja knjiga pretvorim u stranicu celog bloga tako da tvoja lepša polovina može da baci pogled ovde http://www.facebook.com/introsfera :)

anuka said...

Tamo sam ja vec neko vreme, nadam se da ce uskoro i ona :) Nego, jedan savet. Msm, vise kao ideja. Lepo otvoris jos jedan blog, al posvecen kritikama filmova koje si odgledala. Svojerucni dnevnik filmova na tvoj nacin. Bilo bi zabavno xDD

*Iris* said...

Zar ti se TOLIKO svidela kritika? :D To je lepa ideja, ali ne gledam ja filmove baš toliko često, a i ne bih imala vremena za još jedan blog. Too much work. Ipak, pokušaću češće da pišem o filmovima ovde, pa da pomirimo lepo i praktično :)

anuka said...

Tvoja kritika treba da se pojavi u necijem clanku nekog profesionalnog casopisa za filmove! :D

Anonymous said...

ovo nema smisla zapravo.

Post a Comment

Mišljenja, pitanja, filozofiranja, pohvale, uvrede.. sve ide ovde :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...