Oct 4, 2010

Banana muffins/mafini

(sve fotke u ovom entriju su by Iris :))
<SAMSUNG DIGITAL CAMERA>
..I tako ja pre neku nedelju dobijem inspiraciju da pokušam da po prvi put napravim tzv. mafine. Ispali su blagosloveno. Majka se krstila jer je receptura (koja je uzgred bila poluimprovizovana, ali ipak bazirana na nekom super-duper ukusno izgledajućem receptu sa neta) prilično inovativna i nikad nije čula da neko pravi takav kolač. Otac se, verovatno, krstio u sebi što sam uopšte rešila da kročim u kuhinju. A ja sam se krstila što sam zapravo zadovoljna kako su ispali. Ali valjda tako treba da bude kad pravite nešto s ljubavlju :)
 
Predstavljam vam banana mafine! Neobični su, veoma ukusni, a prave se lako i brzo, neće vam trebati čak ni mikser. San svake wannabe domaćice, a? Eto ideje da obradujete sebe (a možda i još nekoga ;) ) nečim finim i da vam kuća ceo dan miriše lepo. Jesen je pravo vreme za šolju čaja, ćebence, omiljenu seriju ili film i neku poslasticu hihi.

Od sastojaka će vam biti potrebno:
3-4 zrele banane
1/3 šolje topljenog maslaca
3/4 šolje šećera
1 jaje
1 kesica vanilinog šećera
1 kesica sode
prst soli
1,5 šolja brašna
1 šolja seckanih oraha (ja sam koristila lešnike, jer ih više volim)

Zagrejati rernu na 175°C. Viljuškom izgnjaviti banane, a zatim ih varjačom u velikoj posudi izmešati sa topljenim maslacem. Umešati šećer, jaje i vanilin šećer. Posuti sodu i so u smesu i dobro izmešati, a zatim postepeno dodavati brašno dok ne dobijete kompaktnu masu. Na kraju sipati seckane orahe (ili lešnik, po želji) i izmešati celu smesu. Rasporediti smesu u korpice za pečenje (imaćete materijala za oko 12 velikih korpica), a zatim ubaciti u zagrejanu rernu i peći oko pola sata, dok ne porastu i porumene. Najbolji način da proverite da li su gotovi jeste da bocnete mafin čačkalicom. Ako izađe čist, odnosno neulepljen testom znači da su mafini spremni. Ja sam moje 10ak minuta pred kraj pečenja posula Dr.Oetker čokoladnim mrvicama da ih učinim zanimljivijim, ali to je opciono. Takođe možete da sipate malo kakaa ili kašičicu kafe u smesu. Ja ne pijem kafu pa sam preskočila, ali kladim se da bi nekim od vas kafoholičarima (a znam da vas ima) to bilo interesantno.
<SAMSUNG DIGITAL CAMERA>
Izvadite mafine iz rerne i pustite ih da se ohlade. Tadaaaaa! Zovite prijatelje na kolače ili se samo uvalite u fotelju sa dobrom knjigom. Mafini su spremni da budu pojedeni u slast :)

4 comments:

Vera said...

Razmisljam ja pre neki dan o tome sta da ucinim sa tri prezrele banane, da ih jedem - nema sanse, za mene sto su zelenije to bolje, a da bacim tesko mi je, ne volim da bacam hranu. I bas taj dan otkrijem tvoj blog, mozes zamisliti moju srecu :) :)

Kolacici su ispali odlicno. Svi su se odusevili, sto mafinima, sto mojom inicijativom da spremam kolace, kao i u tvom slucaju :D

Mnogo mi se svidja blog. Tako je vedar i poletan, ispuni me optimizmom dok ga citam. Drago mi je sto si se odlucila za ovakvo javno pisanje, jer malo ljudi razmislja optimisticno i ima talenat da vidi lepotu na nekim "uobicajenim" mestima, a jos manje njih to ume da prenese na druge. Ti definitivno imas taj dar :)

Pozdrav!

*Iris* said...

Jaaako mi je drago što su ti uspeli mafini :) Da mi je pre par godina neko rekao da ću davati kulinarske savete smejala bih se 10 minuta.

Inače u jednom trenutku sam prestala da pišem, jer sam mislila da nema poente pošto niko ne čita. A onda su neki ljudi počeli da me pitaju šta se dešava, i shvatila sam da postoje oni koji čitaju, ali se ne oglašavaju, pa sam se vratila. I srećna sam zbog toga, jer iako samo jednoj osobi moja pisanija razvedre dan znači da sam postigla cilj. Hvala ti na lepim rečima :)

PS. Uskoro sledi isprobavanje novog recepta, pripremi svoju kecelju hhihi

Una said...

Ja ga isto prilično redovito čitam, i potpisujem sve što je Vera rekla. Eto samo da se prijavim :))))
Što se mafina tiče, kao što rekoh, nadam se da će danas biti taj dan :))

*Iris* said...

Jedva čekam da čujem kako je ispalo :))

Post a Comment

Mišljenja, pitanja, filozofiranja, pohvale, uvrede.. sve ide ovde :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...