Sep 11, 2010

Contact ball

Već danima razmišljam kako želim da napišem entry o ovom vidu umetnosti, performansa, zabave, nazovite to kako hoćete. Najzad sam došla do malo slobodnog vremena, pa red je da podelim s vama nešto divno. Logika je sledeća: ono o čemu ćete čitati je previše fascinantno (IMHO) da bi ostalo zaboravljeno u sedimentima mog sećanja. Prosto ne bi bilo fer prema svetu, tj. onom delu sveta koji to još nije video :)

Za contact ball sam prvi put čula pre više od godinu dana, možda i dve. Kao i mnoge druge neobične stvari, i ovo sam imala prilike da vidim samo na youtube-u. Naš mali šljivoliki zavičaj, ma koliko ga ja volela, nije na mapi alternativnih vidova umetnosti i performansa, pa mi je sve to delovalo kao nešto fantastično, ali udaljeno i nedostižno i ubrzo sam zaboravila zatrpana novim fascinacijama bogate moderne alternativne riznice. Ovog leta sam igrom slučaja u Nemačkoj upoznala momka koji se bavi tzv. contact juggling-om odnosno manipulacijom contact kuglom. Moja prva reakcija je bila neverica i divljenje i to ne zato što je on bio naročito vešt u tome, već zato što nikad nisam verovala da ću videti contact juggling uživo, a uz to sam i potpuno zaboravila na ovaj vid zabavljačke veštine pa je element iznenađenja doprineo mom oduševljenju.

<SAMSUNG DIGITAL CAMERA>Naravno odmah sam je maznula i provela 2h igrajući se s njom, bezuspešno pokušavajući da izvedem mukom uvežbane trikove majstora sa YT :) Nije potrebno reći da se nisam proslavila, ali sam se makar lepo zabavila, a vlasnik kugle mi je objasnio kako se izvode neke jednostavnije iluzije. Ne biste verovali koliko zabavna prosta providna kugla može da bude, uz malo mašte. Al s druge strane meni je kao maloj omiljena igračka bila providni celofan i cipela s pertlama tako da ne znam koliko sam merodavna po pitanju shvatanje zabave :P

Jednom kada uđete u magični svet contact kugle, otkrićete da osim neverovatnih optičkih varki sa jednom, postoje trikovi i sa po 2, 3 i više kugli. Inače, one uopšte nisu tako bestežinske kao što deluju na klipovima, a izrađuju se u više veličina (svakako kod manpulacije više kugli koriste se one manje i obrnuto) i svim bojama. Ipak providne kugle daju najbolji i najlepši efekat, te su i najčešće za videti. Sama kugla napravljena je od neke mešavine akrila, pleksiglasa i stakla i divno refektuje svetlost, boje i oblike što pomaže pri stvaranju iluzije njene nulte težine, lebdenja i čarolije. Manipulacija se zasniva na tome da kugla izgleda kao da je mehur fiksiran u prostoru, a sve što se dešava oko nje kao da klizi po njenoj površini. Kugla je prakticno referentna nezavisna tačka u odnosu na koju ostatak prostora egzistira. Ovaj efekat se postiže fludinim plesom oko kugle koju izvodi performer i perfektnom uvežbanošču, kontrolom i izolacijom mišića. Kakva smela iluzija, a?

S obzirom na to čemu služi, površina kugle mora biti savršeno glatka. Iz tog razloga za vežbanje se obično koristi druga kugla napravljena od materijala, koji mogu da podnesu udarce i padove, što je nužno u početku. Cene kugli razlikuju se zbog veličine i varijacija u materijalima od kog su napravljene, ali u proseku koštaju 30, 40, 50e.

I za kraj pogledajte klipove, jer slika govori kao hiljadu reči, a snimak kao hiljadu slika. A ako se neko od vas zainteresuje za contact juggling javite mi se, volela bih da budem u kontaktu i pratim vaš rad :)

No comments:

Post a Comment

Mišljenja, pitanja, filozofiranja, pohvale, uvrede.. sve ide ovde :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...