Jul 16, 2010

Sombor: rustična škrinja prošlosti

(fotografije u ovom entriju su uslikane mojom rukom)

Prošle subote me je put odveo u Sombor (ne, čekaj to je bio dečko lol). Imala sam na raspolaganju 5h da sama bazam po gradu. Moja avantura počela je sa autobuske stanice odakle sam se peške uputila u nepoznatom pravcu. Prateći samo sopstvenu radoznalost skretala sam iza ovog i onog ćoška u potrazi za autentičnim detaljima, mestima i atmosferom. Za to vreme sam u pratnji svog fotoaparata spremnog da uhvati i flašira momenat koji mi se svidi.obišla Sombor od centra do udaljenih krajeva grada u koje zalaze samo ljudi koji tamo žive. 

 DSCF8868

Sombor je jako lep grad. Već sam ga jednom posetila pre više godina, ali tada nisam bila u prilici da ga detaljnije proučim. Pršti od boja, zelenila i topline. Izuzetno je čist i čini se da prihvata posetioce širom raširenih ruku. Svaka zgrada i kućica je različita, ali sve one zajedno čine jednu harmoničnu simfoniju. Poseban šmek gradu daju oljuštene fasade, ali one ne deluju socijalno već rustično i šarmantno.

DSCF8925 DSCF8889

 

 

 

 

 

 

Jeziva dekadentna kućica sa brojem 13. Zar ovo ne deluje kao kliše kadar iz horor filma? Ja sam oduševljena :D

DSCF8885

Ono što mi je izuzetno dopalo su zarđale ograde i kapije. Rđa mi je oduvek bila nekako zanimljiva, neki eho starih vremena.

DSCF8891

DSCF8864

 

 

 

 

 

 

Naišla sam i na dve kafane sa veoma zanimljivim imenima hehe :)

DSCF8947DSCF8961

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Šetajući neopznatim ulicama doživela sam fantastičan susret sa jednom mačkom. Gledale smo se netremice par minuta, a ona se nije mrdnula čak ni kad sam uperila objektiv ka njoj. Komunikacija nam je bila gotovo na telepatskom nivou. Pogledajte te oči.

DSCF8916

Sombor je protkan parkovima, prosto gde god se okrenete izviru gejziri cveća u svim bojama. I po neka ljuljaška, klackalica, vrteška za mališane.

DSCF8943 DSCF8901

 

 

 

 

 

 

 

 

 DSCF8907Beskrajno sam ponosna što sam otkrila ovu kućicu. To je već bilo u trenutku kad nisam imala predstavu gde se nalazim, i u kom pravcu je centar grada. Da se ja pitam, ova kućica bi bila zaštićena zakonom, kao objekat ispao iz neke zaboravljene bajke.

 DSCF8928

Zanimljivo je što gde god da se okrenem iskaču motivi srca. Možda čovek kad je ogorčen na ljubav uopšte i ne konstatuje slične simbole, pa onda kad se to promeni počne da ih viđa svuda oko sebe. Ali stvarno, Sombor je prepun srca, samo pogledajte pažljivije i uočićete ih na skoro svakoj slici.

DSCF8908 DSCF8894

 

 

 

 

 

 

Obožavam prizor kula, tornjeva koji se pomaljaju iz šume. Nije li ovo sjajno?

DSCF8850

Ako vam treba rakija, Sombor je pravo mesto da je nabavite. Svaka druga kuća ima oglas za prodaju handmade proizvoda.

DSCF8956

DSCF8856

 

 

 

 

 

 

 

 

Jedna od mojih omiljenih, ako ne i omiljena, slika iz grada Sombora je sledeća. Ravničarski duh u bajsu, i emocija na zidu, pun doživljaj Panonije u ružičastim tonovima :)

 DSCF8958

Kao što sam već napisala zelenilo je veliko obeležje Sombora, a moram da primetim da se opet provlači lajtmotiv srca, pogledajte čak je i lišće tog oblika!

 DSCF8938 DSCF8855

I za kraj, moj život je bajka u poslednje vreme. Našla sam i tajni prolaz za svet s druge strane ogledala. Da li se usuđujete da i vi potražite svoju bajku? :) Pazite šta želite, možda se i ostvari.

No comments:

Post a Comment

Mišljenja, pitanja, filozofiranja, pohvale, uvrede.. sve ide ovde :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...