Mar 1, 2010

Deci marta

S obzirom da sviće mart mesec rođendani su mi naselili glavu. I sve što ide uz njih. Za skoro svaki dan u martu poznajem nekog ko je tada rođen, uključujući i sebe. Valjda su leto i jul, koji je 9 meseci pre marta, bili naročito inspirativni za naše roditelje :) Ovaj post htela bih da posvetim svoj deci marta, maloj i velikoj, bilo da ih poznajem ili ne i jednoj posebnoj ličnosti – ali o tome posle.

 

A ko smo ustvari mi, martovci? Astrologija kaže da su ljudi rođeni ovog meseca učitelji po prirodi, filozofi i perfekcionisti. Imaju fantasičnu intuiciju i u životu se više oslanjaju na percepciju i osećaj, nego na logiku. Povučeni su, umetnički nadareni, miroljubivi, kreativni i osetljivi za tuđe probleme. Martovci su iskreni, imaju dobro srce i umeju da čuvaju tajne. Po prirodi posmatrači, sanjamo i maštamo, uživamo u putovanjima, volimo estetiku enterijera i neobične stvarčice. Ukratko mi smo realna iluzija :) Naravno nismo ni mi suvo zlato :) pa nam astrologija pripisuje i neke negativne osobine – osvetoljubivost, laka razdražljivost, skretanje pažnje na sebe, ćudljivost, brzopleto biranje partnera, sklonost religijskim kultovima, drogi i alkoholu. Lako nas nadvladava osećaj krivice, ali posedujemo isceliteljsku moć.

 

Možda je to moja uobrazilja, ali ja sam se našla u dosta pobrojanih osobina, vi ćete bolje proceniti :) A sada da vidimo koje su to poznate ličnosti deca meseca marta: Mikelanđelo, Vivaldi, Ajnštajn, Van Gog, Dekart, Bertoluči, Kurosava, Musorgski, Bah, Gorbačev, Smetana, Aleksandar Bel, Daglas Adams, Areta Frenklin, Elton Džon, Bela Bartok, Nora Džons, Ravel, Geri Oldman, Juri Gagarin, Amerigo Vespuči, predsednici SAD Džordž Vošington, Klivlend, Medison, Tajler i Endru Džekson, Brus Vilis, Glen Klous, britanski princ Edvard, Bon Džovi, Jensen Ackles (ko bi rek’o? :D) i broooojni muzičari i glumci, pisci, naučnici, TV lica.. ali i neki opasni momci: Čak Noris, Bin Laden.. :P

 

Huh lep spisak, zar ne? :) Osoba zbog koje se najviše ponosim što sam martovac jeste čarobni Mika Antić, koji je rođen 14. marta 1932. godine i kome takođe posvećujem ovaj post. Ovaj nenadmašni poetski genije i moja velika inspiracija napisao je jednu pesmu u čast našeg meseca, koju izuzetno volim:

 

MART


Kad mi dođe da idem,
mnogo moram da idem.
Nije važno kuda ću.
Nije važno dokle ću.
Došlo mi je da idem
i ja idem kao lud.
Unutra u mene.

Vetar mi je gudalo,
Ja sam violina.
Vetar svira na meni
u "E" žicu kad plačem,
u "E" žicu kad pevam,
u "E" žicu kad sanjam,
jer ja nemam drugu žicu
osim "E".
Unutra u mene.

Za travu se tabanima hvatam
da me vetar nikud ne oduva.
Al kad mi dođe da idem,
strašno moram da idem.
Nije važno kuda ću.
nije važno zašto ću.
Krv se sva u žeravicu pretvori.
nebo dlanom poravnava puteve.
Široko me kiše zaobilaze.
Obuva mi sunce žute cipele.
Kad mi tako strašno mnogo dođe
samo idem, idem kao lud
Unutra u mene.

 

Ova pesma bolje opisuje decu marta nego ceo onaj moj pasus sa nabrajanjima. :)

 

I na kraju da se vratim rođendanima. Poslednjih nekoliko godina svoje rođendane sam uglavnom provodila u silnim obavezama bez previše pompe oko svega. Prošle (ili beše pretprošle) godine sam ga presedela ispred kancelarije jednog asistenta čekajući da vidim oko nekakvog problema sa ispitom, zatim sam se zaglavila u saobraćaju, pokisla, smrzla se i jedva dočekala da dođem kući i legnem uz šolju čaja. Možete misliti kako zabavno.. Zapravo rođendan na kraju nije naročito poseban dan, osim što moraš da budeš ljubazan sa svima i da naviješ mozak na nove odgovore na pitanja ‘koliko imaš godina?’ ili ‘i? kako se osećaš sada kad imaš __ godina?’ Ovo drugo mi veoma ide na žulj tako da vas molim da mi ga ne postaljavljate. :))

 

Za kraj svoj martovskoj deci zbirno želim više magije u životu, inspiracije za nove ideje, volje za njihovo ostvarenje, hrabrosti za teške odluke, po neko uzbuđenje i da poezija ljubavi i nežnosti oplemeni vaš život :)

3 comments:

Zoran said...

Ne bih da kvarim sneška, ali je statistički gledano sasvim normalno da u svakom mesecu bude rođendan barem 20 genijalnih ljudi koji su blistali kroz istoriju. Međutim, meni bi bilo zanimljivo znati koliko je idiota, poganih i pokvarenih ljudi rođeno istog tog meseca, koliko je onih koje istorija ne želi da pameti ni da ih se seća?!

Pomalo me nervira tendencija da samo gledamo šlag i da se njime dičimo, a na 30 metara blata ispod toga ne hajemo. E pa i to blato se računa, ako mene pitaš!

Što se tiče horoskopa, znaš šta o tome mislim. Posebno mi je zabavno to što su uz svaki znak prikačili set od po 150 osobina u kojima je sasvim normalno da se neko pronađe (ili želi da se pronađe).

A što se tiče marta kao meseca rođenja ... biološki gledano da, luto je blesavo i nepromišljeno as always, zato su septembar i oktobar tradicionalno meseci svadbi, kada oni koji su se zaigrali na leto shvate posledice svojih dela ... i tako se točak istoriej vrti, oko zajeba, slučajnosti i priča o planiranom i predodređenom. Ehh ... da ne mračim dalje

*Iris* said...

Nisam ja ni mislila, a ni napisala, da je u martu rodjeno vise genijalnih ljudi nego u ostalim mesecima, a ni manje losih.

I naravno da to sto kaze astrologija ne uzimamo zdravo za gotovo, al je zabavno citati :)

Nego nema veze, znam ja da si ti mrgud :)))

Zoran said...

Nisam ni ja mislio ... nego komentarišem te pojave :)

Jesam mrgud, al' volim svoju tetku

Post a Comment

Mišljenja, pitanja, filozofiranja, pohvale, uvrede.. sve ide ovde :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...